رفع خطای Render Blocking JavaScript CSS در Google PageSpeed
نوشته شده توسط : وردپرس فارسی

آیا قصد رفع خطای render blocking JavaScript and CSS در Google PageSpeed را دارید؟

مطمئنا برای رتبه گرفتن در صفحات بالای موتورهای جستجو همچون گوگل، داشتن وبسایت سریع یک الزام است. اهمیت این موضوع زمانی نمود پیدا می کند که با کند تر شدن سایت، به عینه خواهید دید که رتبه های قبلی سایت تان را از دست داده اید.

رفع خطای Render Blocking JavaScript CSS با افزونه WP Rocket

در روش اول از پلاگین WP Rocket استفاده خواهیم کرد. این افزونه بهترین افزونه کش وردپرس است. و به شما امکان می دهد بدون هیچ گونه مهارت فنی یا تنظیمات پیچیده، به سرعت عملکرد و سرعت وب سایت خود را بهبود بخشید. و از همه مهمتر خطای Render Blocking JavaScript و CSS را به طور کامل رفع کنید.

پس برای شروع ابتدا باید افزونه WP Rocket را نصب و فعال کنید. افزونه WP Rocket به طور پیش فرض، گزینه های بهینه سازی JavaScript و CSS را روشن نمی کند. در اصل این تنظیمات به صورت اختیاری وجود دارد که بهینه سازی آن ها به طور بالقوه می تواند بر سرعت و عملکرد وب سایت شما تأثیر گذاشته و خطای Render Blocking را کاملا مرتفع سازد.

پس در اولین قدم، ابتدا باید به بخش تنظیمات » WP Rocket بروید و سپس به تب” File Optimization “بروید. از اینجا به بخش CSS Files رفته و کادرهای کنار گزینه های Minify CSS و Combine CSS Files و Optimize CSS Delivery را علامت بزنید

توجه: پس از فعال سازی گزینه های بالا، WP Rocket تمام پرونده های CSS را فشرده، ترکیب و فقط CSS مورد نیاز برای قسمت قابل مشاهده وب سایت شما را بارگزاری میکند. این تنظیمات ممکن است بر ظاهر وب سایت شما تأثیر بگذارد، بنابراین پس از فعال سازی گزینه ها باید وب سایت خود را به طور کامل در چندین دستگاه و اندازه صفحه مختلف آزمایش کنید.

در مرحله بعدی، باید به قسمت JavaScript Files بروید. از اینجا می توانید همه گزینه ها را برای بهبود حداکثر عملکرد بررسی کنید.

در مرحله قبل همانطور که تیک گزینه فایل های css رو انتخاب کردیم، در این مرحله تیک گزینه های Minify JavaScript Files و Combine JavaScript Files رو علامت بزنید.

همچنین با علامت زدن گزینه Remove Jqery Migrate می توانید وردپرس را از بارگیری پرونده انتقال jQuery متوقف کنید. این اسکریپتی است که وردپرس بارگیری می کند تا سازگاری پلاگین ها و تم ها را با استفاده از نسخه های قدیمی jQuery فراهم کند.

بیشتر وب سایت ها به این پرونده نیاز ندارند. با این حال لازم است بررسی کنید و مطمئن شوید که حذف آن بر قالب یا افزونه های شما تأثیری نداشته باشد.

در مرحله بعدی، کمی بیشتر به پایین پیمایش کنید و کادرهای کنار گزینه های “Load JavaScript Defered” و “Safe mode for jQuery” را علامت بزنید.

این گزینه ها بارگیری JavaScript های غیر ضروری را به تأخیر می اندازند. و حالت safe jQuery به شما امکان می دهد jQuery را فقط برای قالب هایی که به صورت درون ریز از آن استفاده می کنند بارگیری کند. اگر قالب شما از جی کوئری درون خطی استفاده نمی کند می توانید این گزینه را علامت نزنید.

در آخر فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه “Save Changes” کلیک کنید. و همینطور قبل از آن که سایت خود را با Google Page Speed ​​Insights تست کنید حافظه کش آن را پاک کنید.

نتیجه این بخش: همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، پس از انجام مراحل فوق در افزونه WpRocket، خطای Render Blocking JavaScript و CSS در سایت نمونه رفع شده و نمره خوبی کسب کرده است.

نکته: البته توجه کنید انتخاب قالب وردپرس سئو شده این مشکلات را نخواهد داشت و در انتخاب قالب نیز باید دقت کنید!

برای مشاهده آموزش تصویری و کامل و حل خطا با دیگر افزونه های کش مانند W3 Total Cache و Autoptimize و Speed Booster Pack به سایت پروان وب مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: وردپرس , سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: